torsdag 12 januari 2012

Kort presentation

Det har tillkommit många nya bloggläsare sen jag skrev presentation om mig själv och mina hästar så tänkte ge er en lite kortare presentation av mig och mina hästar här.

Vem är jag?
Tror ingen som har klickat sig in här har missat att jag heter Nina Fyrman. Jag är 16 år, 17 till sommaren, född 1995. Jag bor tillsammans med min familj på en hästgård i Djura Nöbbele, två mil söder om Växjö. Här har jag min ponny Mel B och min häst De Coquette. Jag går första året på gymnasiet, naturvetenskap inriktning djur på Ingelstadgymnasiet.

Mitt största intresse är, som ni nog redan listat ut, hästar och andra djur. Framförallt är jag intresserad av dressyr. Jag har tävlat hoppning också förut men nu för tiden har det bara blivit dressyr. Förutom två hästar har jag en katt som heter Tusse. Vi köpte honom från några vi känner i somras. Vi har även en till katt som heter Jambo och en hund som heter Kompis.

Mel B
Kallas Mellie eller prinsessan på ärten här hemma. Hon är ett d-ponnysto, född 2000 import från Holland. Vi köpte henne 2008 och vi har haft en lång resa tillsammans. Med Mellie har jag startat upp till LB hoppning med placering, debutant fälttävlan och upp till FEI dressyr med vinst.

Mellie är en väldigt social ponny, hon älskar uppmärksamhet. Vill alltid göra rätt för sig men hon är ett fuxsto så vissa dagar vill vi inte riktigt samma sak. Jättetrevlig i all hantering, inga problem att lasta eller sko, klipper och duschar henne själv, även på huvudet. Förutom att hon älskar när man pysslar med henne är hon väldigt förtjust i pepparkakor och banan.

Några av våra meriter:
  • totalsegrare på Långasjös kombitävling LC 2010
  • flertalet LB starter över 70% 2010
  • klubbmästare i dressyr 2010
  • andraplacering i div 2 finalen i hoppning 2010
  • vinst FEI inledande 2011
  • uppklassade ur lokal tävling 2011
  • tredjeplacering DM 2011



De Coquette
Kallas Kakan eller damp hemma. Hon är 5 år, född 2007 De Noir- Pontus. Jag har haft henne sen juli 2010. Detta är en dam som vill ha uppmärksamhet, hela tiden. Hon är snäll och väluppfostrad men testar alltid om den som håller i henne är tillräckligt bestämd. Sätter man henne i händerna på någon som inte är helt fokuserad ser hon sin chans på en gång och hittar gärna på det hon själv tycker känns roligt. Pillar på precis allting, drar tofsar ur håret, plockar saker ur fickorna, öppnar dörrar och tar sig ur hagen. Hon hittar på det mesta helt enkelt.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla skriv inte "kolla min blogg", tävling osv, det är bara jobbigt. Jag kollar in hos alla som kommenterar så ni behöver inte skriva sånt :)