lördag 14 januari 2012

Ridtur

Eftersom att det är fruset i paddocken idag med red jag och Robert ut i skogen med Mellie och Betty. Vi red en ny spännande runda som vi inte ridit förut, den fungerar bara om det är fruset/torrt så idag var perfekt. Lite halt på vissa ställen men inte så farligt.

Det blåser endel ute, är kallt och hon har vilat i två dagar så man kan lugnt säga att hon var pigg. I början när vi skrittade kändes det mer som att hon flöt fram än skrittade. Svårt att förklara exakt hur det känns men lite knasigt iaf. Hon gick med spetsade öron och tittade nyfiket på allt runt oss. När vi sen skulle trava tog hon minsta chans till att springa fortare. Råkade jag luta mig lite för mycket framåt och inte räta på mig ordentligt tog hon sin chans och sprang snabbare. Dock gick hon i det tempot jag ville så fort jag rätade på mig.

Hon brukar inte vara ett jättestort fan av att gå först i skogen men idag gjorde hon det flera gånger utan protest vilket kändes skönt. Hon lyssnade på mig tempomässigt men sprang dock och tittade på det hon kände för. Gjorde ingen direkt affär av det eftersom hon vilat två dagar utan fokuserade mer på jämnt och bra tempo. Nöjd med ridturen!
Dagens outfit
Träns- begagnat
Hoppsadel- begagnad
Fårskinnspadd- begagnad
Schabrak- present
Ländtäcke- div 2 final hoppning
Benlindor- vunnit
Benskydd- Börjes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla skriv inte "kolla min blogg", tävling osv, det är bara jobbigt. Jag kollar in hos alla som kommenterar så ni behöver inte skriva sånt :)