fredag 13 januari 2012

En skakande upplevelse

Jag har alltid haft 13 som turnummer och fredagen den 13e som turdag. Tror inte på sånt egentligen men i vilket fall. Idag har det än en gång bevisats att det verkligen är så.

När jag och Milla skulle gå och ta in mina hästar stod dom och tryckte en bit från grinden. Även när vi kallade på dom så stod dom kvar vilket jag tyckte var lite konstigt för dom brukar alltid komma. Speciellt när det är mörkt och dags att komma in. Men nej, dom stod helt still så vi fick gå och hämta dom. Jag tog Kakan och motvilligt följde hon med mig.

En bit bort i hagen såg jag att det var väldigt mörkt. Tyckte det var konstigt och kunde inte förstå varför först. Det var nämligen mörkt när vi tog in hästarna men inte så mörkt. Efter några sekunder insåg jag vad det var. Det hade ramlat en stor tall. Rakt ut i deras hage. (Visade sig senare att det var två men det såg jag inte då). Var precis att jag lyckades få in Kakan utan att hon stack iväg. I vanliga fall brukar hon alltid lyssna på mig även om det är någonting läskigt men hon var helt borta. Sprang på sidan och försökte hela tiden vända sig mot träden.

Snacka om att jag hade tur. Jag hade kunnat ha två hästar under träden eller så kunde dom fått fullständig panik och dragit genom staketet. Vet inte om jag eller hästarna blev mest skärrade av det som hände. Jag är så otroligt glad att ingen av dom skadade sig. Och jag håller definitivt fast vid att fredagen den 13e är turdag för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla skriv inte "kolla min blogg", tävling osv, det är bara jobbigt. Jag kollar in hos alla som kommenterar så ni behöver inte skriva sånt :)