fredag 13 januari 2012

gästbloggning ala diana

Hej, jag är Diana som går i Ninas klass och som hon nämnt någon gång då och då på sin fina blogg. Vi har snackat länge om att jag ska gästblogga och nu blir det av. Enjoy!

Jag äger ingen alldeles egen häst, men nästan två-tre. Det är en komplicerad historia så vi skippar den, okaj? Hästarna i mitt hjärta bor cirka 2 km från mitt hus, alldeles lagom cykelavstånd. Stallet är litet och mysigt dock finns ingen paddock eller ridhus vilket jag saknar mycket på vintern. På sommaren trimmar vi dressyr och skojhoppar lite i en gräshage. Hästarna är alla pensionärer, 20,22 och hela 30 år är de fina halvbloden. Tänkte köra en kort presentation av den mest speciella av dem. 

Catty
tusen smeknamn och högt älskad. 30 år i år. Galet pigg och väldigt personlig. Efter cirka ett och halvt år tillsammans med henne känns det som man kan läsa hennes tankar. Catty kan vara lite som en förebild för mig, weird med häst som förebild jag vet, men hon är alltid ärlig! Den dagen den här hästen lämnar jorden blir den tyngsta i mitt liv. Aldrig älskat en häst som jag älskar henne. Vacker så man kan börja gråta är hon också (trots gråsprängd päls och gammal kropp)!





Jag gillar mycket att fota men har tyvärr inte fotat på evigheter nu. Dumt mörker och dum skola. Ska ta tag i det snart igen, men tills dess kan jag sitta och glo på gamla bilder i timmar hehe.

Vi år se om vi hörs igen, men tack för min sekund i rampljuset och hoppas ni gillar inlägget & bilderna? /Diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla skriv inte "kolla min blogg", tävling osv, det är bara jobbigt. Jag kollar in hos alla som kommenterar så ni behöver inte skriva sånt :)